Bizde bu 'yeni bir şey lâfı , aydınların diline pelesenk ettikleri değersiz bir deyim. 'Yeni yeni' diye bir sürü değersiz, kıymetsiz, aslı astarı olmayan şeylere sarılıp duruyoruz. ' Yeni' iyi demek değil; 'yeni' gerçek demek değil; 'yeni' ihtiyaç demek değil. Biz bu dipsiz 'yeni' deyimine böyle şaşkın bir istekle sarıldıkça, başımıza felaketler gelmesi kaderimiz olur. Bu felaketler de 'yeni' olur, fakat herhalde 'iyi' olmazlar.