Kitaplarla ilgili incelemelerimi son sayfasını kapattığım an bende bıraktığı hisler doğrultusunda yazmayı severim.Bu sayede olayları,yerleri, kişileri unutsam da incelemelerimi daha sonra okuduğumda "bu kitaptan neden bu kadar etkilenmiştim" sorusunun cevabını gizlerim satırlarıma.
Aytmatov'un eserlerinin sayfa sayısına baktığınızda basit eseler olduğunu zannedip hafife almak gibi bir hatada bulunabilirsiniz. Ancak okurları iyi bilirler ki Aytmatov az sözle çoğu dertleri anlatabilen bir yazardır. Aynı sebeptendir ki yazarın en kalın kitaplarından biri olan Gün Olur Asra Bedel de ismi ile müsemma bir şekilde belki 10-15 esere bedeldir. Okurken her duyguyu doyasıya yaşadım, Yedigey le üzüldüm onunla bunalımlara girdim, önce Zarife'nin sonra Kazangap'ın ardından ağladım. Hiç birini yadırgamadım yargılamadım. İnsan olduğumu hatalarımla var olduğumu hatırladım.
Mutlaka okunmalı.