Bir babaanne nasihati dinleyelim
"İyi gününde arayıp sormayana gönül koyma oğlum, kötü gününde yanında olmayana diş bile..
Herkes yanındayken yanında olana değil,
Kimse yanında değilken yanında olana hürmet eyle
Emrivaki olan hiçbir emek helal değildir..
Gönülden gelene aç kapını.
Gönülden verene aç sofranı..
Belki an gelecek kendine kızacaksın, yanlış dosta post
biçtiğinden ama üzülme her yaşanan, gören gözün mizanında, başa takke..
Bazen ıslak taşa da oturur insan, azıcık derman bulayım diye, karnını ağrıtacağını bile bile..
Olacağı varmış, olmuş de..
Ve bundan sonra,
umudun gemisine,
olur olmazı bindirme.."