Ölümünün ardından bir sürü şey yazıldı, bir sürü şey söylendi ama içlerinde en güzeli sanıyorum ki Cemal Süreya'ya aitti. Bir şairi bir şiirle uğurlamak gerekirdi.
Yesil ipek gömleğinin yakası
Büyük zamana düşer.
Her şeyin fazlası zarardır ya,
Fazla şiirden öldü Edip Cansever.
"Şiirler yazdım, kitaplar okudum
Elime bir bardak aldım, onu yeniden oydum
Derinlerde kaldım böyle bir zaman
Kim bulmuş ki yerini, kim ne anlamış sanki mutluluktan
Ey yağmur sonraları, loş bahçeler; akşam sefaları
Söyleşin benimle biraz bir kere gelmiş bulundum."