aseliimsi

aseliimsi
@Saudasel
7/10
·246 syf.··
Beğendi
·
2025 7. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2025 22:22
Bu Dünyadan bir defa geçeceğiz o yüzden yavaşlama zamanı :) İçinde bulunduğumuz çağ, "şimdi"yi yaşamamıza fırsat vermiyor, her şey gelecek için yapılıyor. Aynı anda o kadar çok şey yapıyoruz ki insani ilişkilerimiz gün içinde halledilebilen işlerden sadece biri haline geliyor. Doç. Dr. Kemal Sayar ise bizleri hızın ve değerlerini yitirmiş bir hayatın tutsağı olmaktan kurtulmaya davet ediyor. Yavaşla, modern çağın getirdiği hız eksenli hayatın, mahremiyetin yitirilişinin, aile ilişkilerindeki çözülmenin, teknoloji odaklı yaşamlarda görülen iletişim kaybının güncel eleştirisini yansıtan bir eserdir. "Yavaş Güzeldir", "Modern Mutsuzluk", "Modern Zamanlarda Aile" ve "Benliğin ve Toplumun Krizi" adlı bölümlerden oluşan kitap bir modern zaman eleştirisi olmanın yanı sıra eleştirdiği olgulara çözüm önerileri getiren, kaybedilen manevi zenginliği yeniden bulmaya davet eden bir çalışmadır. Kitabın arka kapağındaki bir söz beni çok etkiledi: '' O kadar hızlı gidiyoruz ki ruhlarımız arkada kalıyor.'' . Bunu okuduğumdan beri hayat içerisindeki koşuşturmalarımda neden böyle davrandığımı, gerekli olup olmadığını sorgular hale geldim. Sayar'ın da dediği gibi bu hayata bir defa geleceğiz. Kendi benliğimize, karakterimize değer verip, önemsememiz gerekirken biz maddi şeylerin kölesi daha da kötüsü bağımlısı olmuş haldeyiz. İnsanın kendisini durdurup bir sorguya çekmesi gerekiyor. Kitabı okumanızı öneririm. Kemal Sayar'ın kitaplarını merak eden birisiydim ve bu kitabıyla da onun kalemiyle tanışma şansına eriştim. Yazarın başka eserlerinde görüşmek dileğiyle :)
Alıntı
YavaşlaM. Kemal Sayar · Kapı Yayınları · 202013,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Aşk" demişti Hannah Arendt, " ortalıkta gösterildiği an, solmaya ve ölmeye yüz tutar."
Sayfa 201·Kitabı okudu
Alıntı
"Ne kimseyi incit, ne kimseden incin"
Sayfa 139·Kitabı okudu
Edebiyat
''Yavaşlayın! Bu hayattan sadece bir defa geçeceksiniz.''
Sayfa 22·Kitabı okudu
1000Kitap
''İnsan bir başkasını en çok yaralarından tanır. Kendi yaralarından.''
Sayfa 77·Kitabı okudu
Alıntı