Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.
Düşüncelerimizin içeriğini kontrol etmek geçici bir çözümdür, kirli saçları örtmek için kullandığımız parlak bir şapka gibidir. İşler yolunda gittiğinde ve hayatımızda olup bitenleri sevdiğimizde bir dereceye kadar işe yarar. Ancak işler zorlaştığında ve hayat her zaman bir noktada yaptığı gibi zor şeyleri ortaya çıkardığında olumlu düşünceler kalıcı olmayabilir.
Düşünmek, zihnin doğal yeteneğidir ve acı çekmemize neden olmaz. Sorunlu olan ve acı çekmemize neden olan şey düşüncelerimizdeki 'ben'in gerçekliğine olan inancımızdır.