Doğduğumuz andan itibaren ölmeye başlıyoruz, oysa yalnizca sürecin sonuna geldigimizde öldüğümüzü hissediyoruz ve bu son bazen inanilmaz uzun bir zaman alıyor. Ölüm dediğimiz şey, yaşam boyu devam eden bir sürecin son parçasindan başka bir şey değil. Ancak sonunda kendimizi ölümden uzak tutmak istiyor, faturayı ödemekten kaçınıyoruz.
Adaletmiş; yalandı, yalan, korkunç, vahşice bir yalan; karanlik, mide bulandirıcı, ancak kâbuslara yaraşır bir seydi. Sahte ve igrenç bir oyundu. Adalet diye, hak diye bir şey yoktu; yalnizca güç, zorbalik, kayitsiz ve kontrolsüz bir keyfilik ve güç vardi!