Kitap gerçekten çok güzeldi. Sıkıcı değildi. Anlatım sade ve akıcıydı. Mektup boyunca adı bilinmeyen bir kadının acılarına, umutlarına, hayal kırıklıklarına , sevinçlerine ve en masum hayallerine şahit oldum. bilinmeyen kadını tanıdıkça, bir aşkın insanı nasıl sürükleyebileceğini, aşık olunan kişinin tutkuya dönüşmesinin, aşığı nasıl bir çıkmaza sokabildiğini satır satır görebiliyoruz. Üstelik, Zweig’in bu kadına bir isim vermemesini, bilinmeyen kadın olarak ifade etmesinin altındaki derin anlamı da kavrayabiliyoruz.