Herhangi bir fikre bağnazca bağlanmayacak kadar serbest ve eleştirel düşünebilen, düşünmeyi seven ve kendi kendine bilgi edinebilen insanlara "aydın" denir.
Belki değil ama hepimizin içinde bir dürtü var. O da karşımızdaki bu korkunç düşmana karşı savaş isteğidir. O düşman, cehalettir. O savaşta şehit olmak o kadar da kötü bir şey değildir.