Büyük bir hüzünle bitirdim kitabı. Abartı gelirdi bir karaktere bu kadar üzüleceğim, böyle sarsılıp böyle gözlerimin dolacağı... Fakat Nazan çok farklı geldi bana. Yaşadıkları ve yaşayamadıkları... Bir kadının göz göre göre yok sayılışını okudum. Kaderine yazılan suskunluk.... Var olması bile suç. Herkesin kendi yerini bulduğu dünyada, o hep fazlaydı. İç burkuyor ama bir taraftan da kadınların gözünü açıyor eser. Aynı zamanda bu kitap birçok insanî değerleri de sorgulattı bize.
Kitap, gelin gittiği evde kocası Mazhar ve kaynanası Hacer arasında sıkışıp kalan, kaynanası yüzünden eşiyle huzur dolu bir evlilik geçiremeyen; sessiz, sakin ve kendi halinde olan Nazan'ın, kocasından ayrılmak zorunda bırakılmasıyla gelişiyor. Ah be Nazan! Senin bu yaşadıkların keşke sadece kitaplarda kalsa. Kimse senin bu yaşadıklarını gerçek hayatta yaşamasa...
Sonun böyle bitmemeliydi Nazan... Sen Haldun'una biricik oğluna kavuşmalıydın...
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖