Sedat Sumeli

Sedat Sumeli
@Sedatstrider
Finans Müdürü
Yüksek Lisans
İstanbul
160 okur puanı
Aralık 2022 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Neden Artık İnceleme Yazmıyorum?
1000kitap'ta neredeyse 8. yılımı dolduruyorum. Sitenin en eski üyelerinden biri olarak artık burada kitaplar hakkında inceleme paylaşmanın hiçbir öneminin kalmadığını hissediyorum. Bilenler bilir, benim 1000kitap'ı ve insanlara sağladığı okuma alışkanlığını takdir ettiğim pek çok ileti de vardı eskiden. Ama hiç bu duygulara sahip değilim artık. Burayı artık sadece okuduğum kitapları ve sevdiğim alıntıları kaydettiğim bir yer olarak kullanıyorum. Dünyanın dönüşümüyle birlikte kullandığımız araçlar ve teknolojiler de dönüşüyor, bunun farkındayım. Bu yüzden bu uygulamaya bir gün fotoğraf ve video güncellemesi geleceğini tahmin ediyordum. Fakat isteğim dışında oynatılmaya başlanan videolar ve Akış'ımı işgal eden içerikler maalesef bu uygulamadan gün geçtikçe uzaklaştırıyor beni. Bundan birkaç yıl önce benzer tarzda yazdığımız incelemeler binlerce insana ulaşırken şimdi emek verilen hiçbir içerik hak ettiği karşılığı bulamıyor. Sadece benim değil, sizlerin de öyle... Çünkü burada "Premium" hesabınız olmadığı sürece zaten öne çıkarılmıyorsunuz. Bugüne kadar inceleme yazdığım yüzlerce kitaptan hangisinin içine girsem kendi incelememi bile bulmakta zorlanıyorum. Eskiden bu konuda çok daha mantıklı bir algoritma varken şimdi herhangi bir amaca hizmet etmeyen bir sistemle karşılaşıyorum. Instagram, YouTube ya da TikTok'un sisteminde hiçbir zaman böyle bir ayrıcalık olmadı. Oralarda aldığınız mavi tik size ekstradan bir etkileşim sağlamıyor, çünkü yine kendi emeğinizle başarıyorsunuz her şeyi. Ama burası bir "PremiumKitap"a dönüştüğünden beri ne yazık ki böyle bir durum var. Bunları da 1000kitap'ın "mavi tik" verilen hesaplarından biri olarak diyorum. Emeğimizin karşılığını alabileceğimiz ve içeriklerin kitlemize gösterildiği bir 1000kitap algoritması olana kadar, burasının
Edebiyat
Sedat Sumeli
Burası da diğer bütün sosyal medya platformları gibi bir pazarlama mecrasına döndü. Neticede diğer olumsuzluklarda eklenince yavaş yavaş kopuyor insan.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Kalbinizin" girişinde bir yazı olsaydı bu ne olurdu? ❣
Anket
Sedat Sumeli
Söyle dost ve öyle gir