Eğer bir çocuk hastaysa, bir gözün daima diğer çocukların
üzerinde olması gerekir. Zira sağlıklı olanlar patırtı çıkarmaz,
onlara sunulan hayatın kesik köşelerine uyum sağlarlar, hiçbir şeyden şikayet etmeden sıkıntıların, güçlüklerin şeklini
benimserler. Dalgalardan nefret ederek deniz fenerinin bekçisi olurlar ama yazık, reddetmek uygunsuz düşer. Bu görev
hissi onlara rehberlik eder. Orada duracaklar, simsiyah gecenin içinde gözcü olacaklar, üşümemek için de, korkmamak
için de uğraşacaklar. Oysa üşümemek, de korkmamak da
normal değil. Onlara göz kulak olmak gerekir."