Aile hayatı devrimcinin enerjisini azaltıyor, her zaman azaltıyor. Çocuklar oluyor, ailenin geçimini sağlamak için çalışması gerekiyor. Oysa devrimci durup dinlenmeden enerjisini giderek daha derinleştirmek, genişletmek zorundadır. Bunun için zamana ihtiyacı vardır. Bizler her zaman en önde olmalıyız, çünkü bizler emekçileriz, görevi tarihin gücüyle eski dünyayı yıkmak, yeni bir hayat kurmak olan emekçileriz. Kendimizi yorgunluğa bırakarak ya da küçük bir başarı olasılığına kaptırarak geride kalırsak çok kötü olur bu, handiyse davamıza ihanet etmiş oluruz. Davamıza ihanet etmeden, hep birlikte yürümeliyiz, amacımızın küçük zaferler değil, yalnızca tam bir zafer olduğunu unutmamalıyız