Platon a göre iyi bir hekim tanımı;
Çok kuvvetli bir hekim olabilmeleri için, sanatı da çocukluktan öğrenmeye başlamış( burada kast sistemi vari bir durumdan veya usta çırak ilişkisinden bahsediyor ki bizim eğitim sistemimizde doktorluk eğitimi başlangıç yaşı en az 18 ki çok geç bir zaman), mümkün olduğu kadar çok ağır hasta görmüş, hatta kendileri de bütün hastalıkları çekmiş olmaları ve yaratılıştan çok sağlıklı olmamaları lazımdır(…) Onlar, bedeni ruhlarıyla tedavi ederler, ruh kötü olursa, iyi tedavi etmesine imkan yoktur.