Yaşamında kendin olarak var olduğunda için bilir; sesin , bakışın, yürüyüşün, gülüşün,tüm bedenin bunun sinyallerini verir. "Ah" diye inlerken bile içinde bir şükür duygusu vardır. Acında da, hüznünde de kendinsindir.
"Ben kendi adıma ,'gözlemleyen bilincime' daha erken ulaşmak isterdim . Her insanı zorlayan o kaybolmuşluk hissinden bir an önce kurtulmak isterdim. Rüzgara kapılmış bir yaprak parçası olmaktansa , yönünü belirleyebilen, rotasını ve etki alanını keşfetmiş bir insan olma haline daha önce ulaşmak isterdim. Ne kadar önemli olduğumu ,esas meselenin benim özümle kendim arasında kurduğum ilişkide yattığını keşfetmek isterdim."