...gercek ise bölünmez bir bütündür ,kendi saydamligiyla pırıl pırıl parlar ve kendisinin bizim çıkarlarımız ya da utancımız tarafindan eksiltilmesine izin vermez.
Çünkü bilim ,yalnızca insanin yapmasi gerekeni ya da yapabilecegini bilmesinden ibaret degildir ,yapabilecegini ama belki de yapmamasi gerekenin bilinmesini de icerir.