kitapta geçen ve insanoğlunun yapabileceği, okurken kendimizi çok rahatsız hissettiğimiz her türlü kötülük, suç ve işlediği her türlü günah var olduğumuz dünyada, fiziksel olarak görme yetimiz olmasına rağmen zaten yapılmış ve yapılıyor. İnsan ise gözüne beyaz bir perde inmişçesine görebildiği halde görmemeyi tercih ediyor, çünkü körlük içimizde.
"Bir gün gözlerim yeniden görmeye başlarsa, başkalarının gözlerinin içine bakacağım, ruhlarını görebilecekmişim gibi, ya da özlerini, nasıl adlandırıldığının o kadar önemi yok. Hepimizin içinde adını koyamadığımız bir şey var, işte biz oyuz."