"Sabah sabah insanını denedim dünyanın
cimriliklerle dolu deriler yüzüyordu
başka bir şey göremedim sonra kanaat kınından bir kılıç çektim
Keskin tarafıyla onlardan Ümitlerimi kestim" diyor İmam Şafii.
Olgunlaşmamış insanların özelliği bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.