Kendine bir söz ver: ne gidenlerin gelmesini bekle ne de hata yapanların düzelmesini. Gitmiş , üzmüş, yarım bırakmış. Gelse neye yarar ki? Tamir edebilir mi yıkıntılarını? O kadar kolay mı seni üzen insanları hayatına tekrar almak? Zaten hayatında olması gerekse hayatından gitmezdi. Kendini, ruhunu ve gidenleri artık affet ve serbest bırak.
Değersizlik duygusu yaşıyorsanız kendinizi daha da değersiz hissettirecek insanları hayatınıza alıp bu duyguyu daha da perçinlersiniz. Bu insanlar zorba, narsis, kibirli özellikler taşıyanlar olabilir. Bu tip insanlar başlangıçta çok özgüvenli ve cazibeli gözükebilir, oysa derinlerde, karakter zemininde çok büyük bir özgüvensizlik yatar.
Gerçek sevgi, saf ve naziktir; karşındakinin ruhunu kusuruyla, zayıflığıyla, hatalarıyla, nazik bir şekilde, incitmeden, yormadan anlayışla sevmektedir. Bencilce sahip olup değiştirmeye çalışmadan, kendisine benzetmeye uğraşmadan, yıpratıp kırmadan, ruhunu, kendisine benzemeyen taraflarını değiştirmeye çalışmadan sarılmaktır. Bütün dünya masum değilken başka bir ruhtaki masumiyeti bulmaktır sevgi. Egolardan, bencillikten arınmış , anlayışla dolu bir yürektir, gerçek sevgi... Anlayış ve şefkat tüm yürekleri ısıtır, sabır ve gelişim sağlar...