Sıkışıp kaldığınız yerden kurtulmak istiyorsanız yeni şeyler -bazen birçok şey- denemek zorunda kalacaksınız ve çoğu zaman işe yaramayacaklar. Tökezleyeceksiniz, düşeceksiniz ve tuttuğunuz yol başarısı olacak. Veya irlandalı yazar Samuel Beckett'in dediği gibi: "Tekrar deneyin. Tekrar başarısız olun. Daha iyi başarısı olun. "Başarısızlıklarımız -birey olarak, toplum olarak- bizi oluşturan en iyi parçalardır.
Yaşamak, varoluşumuzu dokuyan en tepe noktadaki deneyimleri, güçlükleri ve isimlendirilemez duyguları içerir. Hayatta ilerlerken şimdiki anı deneyimlemeyi gerektirir. Sevinci ve acıyı. İnişleri ve çıkışları. Bizi buradan oraya götüren koridorlardır bunlar. İç açıcıdır; acı vericidir. Anlamlı bir yolculuk asla acısız olmaz. Neşesiz de olmaz. İkisi ile de iç içedir. Ve bazen köşeden hangi deneyimin çıkacağını siz belirleyemezsiniz.
Ortaya bir model çıkıyor, farkındasınız değil mi? Tüm bu "bedava ilaçlar" kaçınılmaz bir şekilde birbiriyle bağlantılı: beslenme şeklinden egzersize, egzersizden uykuya ve tabii ki uykudan ışığa.