NûraSelma

NûraSelma
Bazı Kitaplar Tadılmak, Bazıları Yutulmak, Bazıları İse Sindirilmek içindir. Sevgi Benim Karekterimdir.
Dünya'nın Güneş çevresinde 30 defa tur atması anlamında da "30 yaşındayım" diyoruz. Yani "Ben Dünyaya geldiğimden beri Dünya Güneş'in çevresinde tam 30 tur attı" demek istiyoruz. Ve buna göre zaman biçiyoruz kendimize. Yalnız bu arada çok önemli bir gerçeği görmezlikten veya bilmezlikten geliyoruz; veya gerçekten bilmiyoruz, farkında değiliz bu gerçeğin... Zira belki de "kozamız"ın içinde böyle bir değer, böyle bir bakış açısı yok! Evet... Gerçekten biz, her birimiz kim olursak olalım kendi "kozamız"da yaşıyoruz ve "kozalar arası" iletişimde bulunuyoruz; ama her birimiz bir diğerimizle ya kendi kozamızdan ya da onun kozasının içindeki değerlerden söz ederek iletişim, dolayısıyla da ilişki kuruyoruz. Kozanın dışındaki, benim veya senin kozanın dışındaki gerçek yaşam boyutlarından, değerlerinden hiç haberdar değiliz!
Reklam
Biz, "Dünya üzerinde yaşadık, yaşıyoruz" diyoruz ve Dünyanın Güneş çevresindeki bir turunu tamamladığı sürece de "Güneş yılı" diyoruz. Bir de "Ay yılı" var, daha kısa...
Biliyoruz ki: üzerinde yaşadığımız Dünya, Güneş'in çevresinde dönen uydulardan bir tanesi. Güneş'ten yaklaşık yüz elli milyon km ötede, Güneş'in çevresinde dönüp duruyoruz. Âdeta bir bakır tepsi, bir bakır tas, bakır sahan gibi gördüğümüz Güneş, gerçekte ise, bizim üzerinde yaşadığımız Dünya'dan 1.333.000 defa daha büyük bir hacme sahip.
Gene sorsam size ki "Kaç yaşındasınız?"; kiminiz "30", kiminiz "50 yaşındayım" diyeceksiniz... Acaba gerçekten 30 ya da gerçekten 50 yaşında mısınız? Yani, neye göre 30 veya 50 yaşındasınız?
Diyoruz ki: "Biz Dünyalıyız!"
Evet... Her ne kadar Dünyalı isek, Dünya üzerinde var olmuşsak da, acaba bu Dünya, neye göre Dünya?.. Nasıl ve nerede bir dünya?..
Reklam