- Əzizim Lafayet! Sən dağların başındakı qarı inkar edə bilməzsən ki , o əriyib çaya axır və çay da dənizə tökülür. Sən bir dənizsən , sadəcə qara ehtiyacın var .
Benim için ilk soru şu: Öğrenme niyeti kimin? Yani ben kendi istediğim için mi öğreniyorum, yoksa dışarıdan biri “Şunu senin öğrenmen gerekir,” dediği
için mi? bunun psikolojide iç güdülenme, dış güdülenme başlığı altında incelerler. Başkası istediği
için öğreniyorsam şevkim uzun
sürmez. Ama kendim merak edip
araştırıyorsam gece gündüz üstünde çalışırım, hiç yorulmam.
“Zihmin nasıl işliyor?” diye dönüp kendime baktığımda
şunu görüyorum: Ben olayların, malumatın değil; farkındalıkların, ilişkilerin peşindeyim. Çünkü anlam ilişkide yatıyor.
Ben öğrenirken bir konunun öyküsünü öğreniyorum aslında.
Bu yüzden şunu sorarım: Bir öykü yakalayabildim mi?