...basitçe söylemek gerekirse bizler boşlukta süzülen, dikkatsiz ve umarsız bir nesiliz çünkü savaş hakkında hiçbir şey bilmiyoruz. Jiko'ya göre, Japonların barışçıl bir millet olduğunu zannetmemiz, savaş bittikten sonra doğmamızdan ve hep barış içinde yaşamamızdan ileri geliyor; ancak hepimizin hayatlarının savaşla ve yaşanılanlarla şekillendiğinin farkına varmamız gerekiyor.
Ama ben bu hikayeleri yazmak için oturduğumda sanki kaçıp gidiyorlar ve tekrar gerçeklikten uzaklaşıyorlar. Geçmiş bir tuhaf. Demek istediğim geçmiş gerçekten var mı? Var gibi hissettiriyor fakat nerede? Ve eğer bir zamanlar vardıysa ve şimdi yoksa nereye gitti?