İyi niyet bildiren bu kelimenin olumsuz kullanımı dilimizde 17. yüzyıl civarında yaygınlık kazanmış. Osmanlılar, Türkçede olumsuzluk bildiren "yok" veya "yo" kelimesine nezaketen "hayır" ekleyip "Yok, hayır" diyerek "Cevabım olumsuz ama hayırlısı" demek istemişler.