Hayatımızı bir insana göre kurarız; artık onu hayatımıza kabul edeceğimiz an geldiğinde, o insan gelmez, sonra bizim için ölür ve biz de sadece onun için hazırlanmış olan şeyin içine hapsolup yaşarız.
Aşık olmakla sevmek arasındaki farkı sormuşlar ? Cevaplamış Şems: "Senin baktığına herkes bakar; ama senin onda görebildiğini herkes göremez. Herkes aşık olabilir; ama hiç kimse senin gibi sevemez. Tek fark sensin.. "Seni özel kılan; sevdiğin değil, sevgin."
Şems-i Tebrizî