...duyguları yönetememek 'iyi veya kötü insan' olmakla değil, çocukluk yıllarından bu yana biriken onlarca olumsuz hissin artık bireyin duygularını kontrol altında tutmasıyla ilgilidir.
Kendinizi beğenmenin kibir olmadığını bilin... Kibir, başkasını beğenmemektir... Kendinizi olduğunuz gibi kabul edin ve barışın kendinizle... Takı takın... Güzel giyinin... Kendinizi süslemekten keyif alın... Estetik bir hal alabilmesi için eğitin bedeninizi... Hedefiniz, zarafet ve nezaket olsun... Bunu çevreniz hak etmiyor diye düşünerek ertelemeyin, kendinizi zarif bir kişiliğe taşımaya söz verin...
Çocukluğumuzdan itibaren yaşadığımız her his, bir birikinti halinde içimizde varlığını sürdürür. Bu his birikintileri, savunma mekanizmalarımızın kökenini oluşturur. Eğer bugün yaşama dair birtakım sezinlemeler ve öngörüler taşıyor, bazı olaylara tepkisel yaklaşıyor, kimi olaylar karşısında huzursuzluk duyuyorsak, işte bunlar, köken hislerin yol göstericiliğindendir.."