Bi dilekî mezin û ronî heta mirinê ji bo azadiyê li hemberî tarîtiyê berxwedan ! Xweda ronahî ye Maîdyo , em çirûskên wî ! ”
“ Heta mirinê Spîtama , heta mirinê ! ”
" Gökyüzü şu ayrılığı duyup anlasaydı
Yıldızları ağlardı , güneşi ve ayı da .
Padişah bilseydi ne çeşit tahttan indirileceğini
Kendi de ağlardı , tahtı ile tacı da .
Uçan kuş , bilmiş olsaydı niye avlandığını
Kırılır kolu kanadı , başlardı ağlamaya .
Sağırdır kulağı ecelin , işitmez feryatları
Yoksa dayanır mıydı hiç kanlı yürek sağanağına
Öz çocuğunu yiyen bir dev anadır dünya . "
Sevgiliye bu kadar serzeniş çok görülmez umarım . Evet yaşadım , gördüm , öğrendim . Sevgi ve aşk sadece tek kişi tarafından yaşanabiliniyor . Aşkın karşılığı yok . Bazı insanlar sadece sevmeyi bilir , karşısındaki sever mi sevmez mi hiç düşünmeden sever . Hep bekler sevecek diye ve sonunda görür ki sizi kırmamak adına hatır için kendini zorlayarak karşılık verme çabasındadır . Oysaki herkes duygularında özgürdür ve kimse kimseyi zorla sevemez . Kırgınlık olmaz aşkta . Seviyorsan , gerçekten aşkını yüreğinde hissediyorsan bırakacaksın sevgiliyi özgürce kanat çırpsın ve nerede kiminle mutluysa tadına vararak yaşasın... Onun mutluluğunu uzaktan seyrederek yararını sarmayı da öğrenmek gerekir...
Karşılıksız sevgi yaşamak gerekiyormuş . Birini sevmenin , delice bir aşkla bağlanmanın , güzelliğini yaşamanın hazan mevsimine gelmek olduğunu bilmiyordum . Meğer hayatta ne çok kaçırmışım ... Ya ben erken geldim , ya da sen çok geç kaldın vuslata...