Dostoyevski, "Ezilenler" adlı eserinde; İleriki mutluluklarımı şimdi acı çekerek hak etmem gerek. Diyor ve ekliyor, "Anlık mutluluklar yaşayıp derin hüzünleri tek başına atlatmayı öğrendiğin vakit kimseye de ihtiyacın olmuyor. Siz buna yalnızlık , ben ise HUZUR diyorum.."