....Madem ki mutlu olmak mümkün değildir, olmaya çalışmakta, mutlu olamasa da öyle görünmekte büyük bir kuvvet olduğunu görüyordu; o zaman yetinmede bir büyüklük, değilse bile bir güzellik, bir rahatlık bulunduğunu anlıyordu.
Eylül!... Öyle bir ay ki, geçen her güzel günü için ona minnettar olmak gerekir. Eylül üzüntü ve hasret ayıdır, içine birkaç günlük kış saldırısından acı düştüğü için, insan o güzel havaların, yazın geçtiğini anlayıp üzüntü ve hasret çeker...