Gercekten ilginç bir anlatım.. Okuyunca içine girdim sanki kitabın.. Kendinizi karakterlerin yerine koyunca aynı durumu yaşasak ne yaparız diye düşünmeden edemiyorsunuz.Okuyucuyu şöyle bir tutup silkeleme amacı gütmesi sebebiyle epey de rahatsız edici bir realite etrafında kurgulanmış. insanların, hayatta kalabilmek adına, kurdukları hayvani düzeni, buna mukabil yaşadıkları rezillikleri nasıl sahiplenip bunlara nasıl adapte olduklarını çok iyi bir anlatımla ele almış bir kitap.Bunu aslında körlüğün getirdiği doğal zorunluluk çerçevesinde yaptıklarını, gerçek anlamda görmeye başlamak için ödemeleri gereken bedelleri ve bilinçlerini nasıl terbiye etmeleri gerektiğini enfes biçimde anlatıyor. Şunada değinmek isterim ki kitapta hiçbir karakterin ismi geçmiyor ve imla , noktalama açısından okurken biraz zorlanabileceğiniz bir kitap onun dışında körlüğün nasıl bulaşıcı olduğunu ve vurgulamak istedigi mesajı gayet iyi şekilde okura sunuyor.Körleşmenin nasıl hızla yayıldığını ki bu korleşmenin toplumsal çürüme gibi insanları nasıl korkunç bilinmezliklere sürükleyebilecegini ama %1 de olsa umudun her zaman var olduğuna da değinen mükemmel bir kitap.Kendi yönetim biçimlerini oluşturmaları, muazzam denecek kadar güzel...
Ayrıca insanın kendi içinde çıkabileceği tüm sorgulara kapı açıyor.