Özgür Balpınar'ın kitaplarını Genç Tımaş'ta sürekli görüyordum ve hep merak ettiğim bir yazardı özellikle "Dünyayı Sırtında Taşıyan Balık" kitabını okumak istiyordum ama bir türlü alıp başlayamadım. Gittiğim bir fuarda bu kitap çok övüldü ve bende bunu okumalıyım dedim ve iyi ki alıp okumuşum. Yazarın babasını çocukluğunu anlatan çok saf ve çok temiz bir kitap. Bu kitabı okumak beni rahatlattı ve huzurlu hissettirdi. Ne diyebilirim bilemiyorum. Her yaşa hitap eden çok güzel bir kitap.
"Çocuklardık, parlak yıldızlardık o zaman.
Artık dönemesek de geriye,
Ardından koştuğumuz son zamandır.
O zaman bu zamandır dostlar,
Ne ister, neyi özleriz
Denizini arayan akarsulara benzeriz."
Meral ÖZBEK
Japon klasiklerinden şu zamana kadar okuduklarımı hep beğendim. Biraz karanlık ve depresif bir havası var. Ben bu tarz depresif kitapları okumayı seviyorum. Eğer bu tarz kitapları seviyorsanız bence Japon klasiklerine bakabilirsiniz. Bu kitapta iki farklı öykü vardı. Kitabın dili gayet akıcıydı, kitabı bir oturuşta hızlıca bitirebilirsiniz.