Sevdabrn

Sevdabrn
@SevdaBarann
Kalemimden ..
Güçlü olmak marifet değil. "Sen çok güçlüsün" demek iltifat değil. Çığlık atıp red edemediğimiz yıkımları yaşamak olgunluk değil. Mutlu olamayan mutlu etmeyen insanların hayatında kalmak, o insanları hayatında tutmak yüce gönüllülük değil. İnsan yalnız doğar ve yalnız ölür kalabalıklar ruha eşlik etmez. Kimse et değil kimse tırnak değil. Kopar. Et de tırnaktan kopar, insan da insandan kopar. Canını, ruhunu, bedenini yakana kucak açmak marifet değil. Marifet seni sen olmaktan alıkoyan herşeyi fizan kadar uzağa atmakta ..✍️
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Issız yerlerde kendin için bir âlem ol.
Bir bedenle ne yapılır? *Biz hala bir bedenin neler yapabileceğini bilmiyoruz? *Spinoza’nın sorusu. Bu soru biyolojik ya da anatomik bir soru değildir. Bu soru tümüyle toplumsal, politik bir sorudur. Bir bedenin neler yapabileceğini bilmemek, içine doğmuş olduğum yaşam şekillerinin sorgulanmaması demektir. “Sabah kalktım, dişlerimi fırçaladım, kahvaltı yaptım. Duş aldım, üstümü değiştirdim ve işe gittim.” Bu rutini bir ritüel gibi başka türlü yaşamak mümkün değilmişçesine yaparız. Bu istisnai yaşamı, yaşanabilecek tek yol buymuşçasına tüketiriz. Sanki evren yaşamlarımızın başka türlü değil de tam da olduğu gibi tezahürünü zorunlu kılacak şekilde inşa edilmiştir. Bir bedeni tanımamak budur işte, neler yapabileceğini bilememek, onu anlayamamak, onun için farklı bir yaşam tayin edememek. Gördüğümüz, içine doğduğumuz, alıştığımız, bize öğretilen yaşamlarımızı yaşamanın tek ve yegane şekli kabul etmek. Daha iyisini sorgulamamak. Uyumak..📖✏️🌿 ( Alıntı )