Sevê

Sevê
@Seve_amara
Eşqa welat, eşqa welat 2×2=1 1000Kurdî . Berxwedan jiyane
Xwendekar
welatê xêrîbîyê
80 okur puanı
Mart 2021 tarihinde katıldı
Puan vermedi·244 syf.·
2021 16. kitabı
Selahattin Demirtaş'ın diğer kitablarinida okudum kaleminin güçlü olduğunu biliyordum fakat gittikce daha çok güçlü olduğu gerçeğiyle kitabı okudukça anladım . Yine ve yeniden halkın içinde bulunduğu durumu değerlendirip bizlere sunuyor .İnce ve güzel espirileriyle yer yer güldürüyor . Sigortasız çalışan kuryeler , direnen işçiler , hayattan bir çok kesit önümüze çıkıyor. Efsun , okudukça tüyleriniz diken diken olucak . O kadar akıcı bir kalem ki durmak istemeyeceksiniz. Bitirmek için sabirsizlandiginz anlar olucak. En ilginç olanı ise bu kadar karakter ve olayı o zorlu koşullarda o psikolojiyle nasıl bu kadar başarılı yazdigi Selehattin Demirtaş bu kitabıyla tekrardan bizlere umud ışığı olmayi başarıyor . Empati kurmanın aslında bugüne kadar yanlış anlaşıldığınin farkına vardiriyor. Gerçek aşkın , hayatın iz düşümlerini birer birer bizlere sunuyor . Kürt edebiyatına ışık tutmaya devam ediyr eğer zindan edebiyatı nedir diye sorucak olursanız bir gün işte tam da budur diyebilirim sanatını zindanda sürdüren bütün siyasi tutsaklara selam olsun . Bizede sadece okumak ve anlamak düşüyor . Umudumuz hep olucak sen merak etme güzel insan aşkla kal. Keyifli okumalar ...
1000Kitap
EfsunSelahattin Demirtaş · Dipnot · 20244,875 okunma
Reklam
Hikayesini bilmediğiniz insanı anlayamazsınız , anlamadığıniz insanı sevemezsiniz.
Sayfa 237
İnsan davranışlarının altında yatan gerçek nedeni bilmek kadar rahatlatıcı bir şey yoktur. Öfke, sevinç , ihanet, sadakat , cesaret , korku ...her birinin tarihten, doğadan , kişisel geçmişimizden ya da toplumsal etkilerden veya kültürden kaynaklanan nedenleri var.Durup dururken , mucizevi şekilde yoktan var olmazlar.İnsani anlayabilmenin yolu işte bu nedenleri anlamaktan geçer .
Sayfa 237
Dediğim gibi eşitlik birçokları için ürkütücüdür, bu nedenle 'barış' kadar insanların tüylerini diken diken eden çok az kavram vardır aslında .