Hayat yolunda sen çabalarsın, bir şeyler değişir ya da değişmez.Sonucun ne olduğu, ne yapman gerektiği gerçeğini değiştirmez, her halükârda mücadele etmek zorundasındır.Hayat mücadele üzerine kurgulanmıştır.
Eğer içinde bir yerlerde iyi insanların iyi şeylerle karşılaşacağını düşünüyorsan yanılıyor olabilirsin.Dünya öyle bir yerdir ki iyi insanları her zaman iyi şeyler bulmayabilir.
"Konuşan insan, öyle kolay kolay dertten ölmez.Bir insan konuşmadı da içine gömüldü müydü sonu felakettir."
"İnsanoğlu çiğ süt emmiştir.Her kötülüğü yapar, her iyiliği yaptığı gibi."
"İşte bunu yapmamalı.İnsanlarla oynamamalı.Bir yerleri var, bir ince yerleri, işte oraya değmemeli.Korkmalı insanların bu tarafından.Aşağı görmemeli insanları."
"Umudun ölmesi insanın ölmesinden daha beterdir."