Bir şiirinde Cahit Zarifoğlu özlemeyi şöyle ifade etmişdir:
"Özlemek,ne derin bir duygu böyle,Özlemek ne uzun bir mesafe.."
Cemal Süreyya demiş ki:
"Uzaktan sevmediyseniz birini,hiç "Sevdim" demeyin!"
Ekliyor Oğuz Atay:
"Aklımdan çıkmıyor,aklım çıkıyor o çıkmıyor."
Ve son noktayı Nazım Hikmet koyuyor:
"Sesini duysam,sesine sarılacağım.Öyle özledim...."