Ne zaman bir hücre bölünse, bütün DNA dizilimi doğru şekilde kopyalanmalı ve yeni "yavru" hücrelerden her birine bir kopya verilmelidir. Çok mantıklı geliyor, genler hücrelere eşit şekilde dağıtılmalı. Eğer böyle olmazsa, ki ara sıra hatalar oluyor, yavru hücrelerden biri ya da belki ikisi de, talimatların bütününü alamaz. Talimatların hayati önemdeki birkaç paragrafı eksikken, ne kaybettiğini fark edecek ve doğaçlama yapacak hayal gücünden de yoksun olan hücreler düzgün çalışamaz ve ölür. Daha da kötüsü, eksik olan eğer normalde hücre çoğalmasını dizginleyen genleri içeren sayfalarsa, hücreler kontrolsüzce bölünmeye başlar ve kötücül hale gelebilir. Pek çok kanser bu şekilde başlamaktadır.