İbrahim

İbrahim
@Seyyah05
Bir derdin varsa,varsın.Bir derdin varsa,bir dünya kurarsın. Derdimiz kadarız. Derdimiz; rızay-ı ilahi, iman-ı kamil, amel-i salih, hakikat ve ahlakî kemâle yaklaşmak...
İnsan önce yerden yer, sonra yer insanı yer!
Geçici geldiğimiz dünya hayatımızın özeti başlıktaki bu cümlede gizlidir! Ve ölüm, hepimize bir nefes yakındır! Ölüm bize bir nefes yakınken bu ne gaflet, bu ne büyük vurdumduymazlık, nefsimize ve nesillerimize bu ne büyük ihanettir? İlim ehlinin de, ticaret ve siyaset erbabının da ana görevleri insanların dünya ve ahiretlerini cennete çevirmek için tüm gayretimizle çalışmaktır!  Allah’ımıza kulluk ibadetlerinin en büyüğünün de Cihad İbadeti olmasının sebebi de budur!   Cihad İbadetinin ilki ve en büyüğü nefislerimizi “Oku!” emriyle eğitmek ve Tefekkürle, Zikirle, Şükürle ve Sohbetle terbiye etmektir! Ceset, insanı taşıyan Dünya’daki bineğimiz, arabamızdır! Yer ve içer, sonunda ölünce yer onu yemeye başlar! Dünya hayatının bir eğlence için sadece bir oyuncak olduğunu anlar ama iş işten geçer de geçer! O, “Âh, keşke sonsuz Ahiret hayatım için önceden bir hazırlık yapsaydım! Diyecek!” (Fecr S.24)  Ama yer, bizi yemeye başlayınca pişmanlık kimseye fayda vermeyecek! “Ölüm meleği ansızın kapınızı çalmadan ve son pişmanlıkla, “Ya Rabbi; ne olur benim Ruhumu alma bana biraz daha mühlet ve fırsat ver de, Senin yolunda her şeyimi harcayıp iyi bir insan olayım!” diyeceğiniz an gelip çatmadan önce, size bahşettiğimiz nimetlerden bir kısmını hemen şimdi Allah yolunda harcayın. Allah, eceli geldiği zaman, hiç kimsenin ölümünü asla ertelemeyecektir. Allah, işlediğiniz gizli-açık, iyi-kötü bütün yaptıklarınızdan haberdardır!” (Münafıkun S.9-10)  İlahi gerçeği karşısında ne yapıyoruz? İlim ehli, ticaret ve siyaset erbabı neredeler? Kış uykusuna mı yattık? Ölünce mi uyanacağız? Bu fani dünyayı sevdirten, ahireti unutturan ve maddeye taptırtan kapitalizm ve sosyalizm belasından ve dinimize ve maneviyatımıza savaş açan “vehn’’ dünyayı (fazlaca) sevmek ve ölümü, ahireti
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Allah'ım, eğer rızkımız semada ise onu indir, eğer yerde ise onu çıkar, uzakta ise onu yakınlaştır, az ise çoğalt, çok ise onu bereketlendir.
Üç şeye güven; 1. Geçmiş için Allah'ın rahmetine 2. Şu an için Allah'ın yardımına 3. Gelecek için Allah'ın vaadine