Peygamber kıssalarındaki helak sebeplerine baktığımızda, onların günahları sebebiyle değil, günahların normalleşmesi ve temiz kalmanın toplumun dışında kalma sebebi sayılmasıyla o yola girdikleri anlaşılıyor.
(Günümüzde hoşgörü adı altında her şeyi normalleştirmeye çalışanların olması gibi.)
İyilik de kötülük de her dönemde sürekli kendini tekrarlar. Dolayısıyla en kötü çağda yaşadığımızı düşünerek ümitsizliğe kapılamayız. Belki asıl dikkat etmemiz gereken şey kötülüğün normalleşmesidir.
Ebeveynlerinizi, sizi yanlış yöne sevk ettikleri için suçlamanın da bir son kullanma tarihi vardır; dümene geçecek yaşta olduğun an, sorumluluk sana aittir.