"Niçin yaşıyorum? Ne için arzuluyorum? Ne için çalışıyorum?" Ya da şöyle dile getirilebilir bu soru: "Hayatımda kaçınılmaz olan ölümümle yok olmayacak bir anlam var mıdır?"
... Başarılarım nasıl olursa olsunlar her geç unutulacak ve ben hayatta olmayacağım. O halde bütün bu çaba niye? İnsanoğlu bunu nasıl göremez ve yaşamaya devam eder şaşılacak şey doğrusu! Ancak hayatın sarhoşluğuna kapılmışsa yaşayabilir insan. Ayılır ayılmaz bunun yalnızca bir yanılma hem de aptalca bir yanılma olduğunu görür. Mesele bu ya! Komik ya da esprili bir yanı bile yok; sırf acımasızca ve aptalca.