İnsanlar düşünmek istemediğinde okumaya başlar. Okumak güzel bir eylemdir, başkalarının düşüncelerine bekçilik yapma aşamasını geçtiği sürece. O aşamayı geçtiğin zaman senin iç huzuruna baharın geldiğini göreceksin. Sadece ağaç olmayacak baktığında senin gördüğün bir parçası olacaksın yerdeki taşın, gökyüzündeki bulutun ve yürüdüğün yolun... Bir çiçeği koparırken bir daha düşüneceksin benden sonra gelen arı nereye konacak diye ve bir kelebek etkisi yaratacak yaptığın bilinçli davranışlar insanların yüzündeki gülümsemede ...🕉🌿🙏 N.Cengiz
“İnsan canavardır!” İnsanlara umut verme. Hepimizin eşit olduğumuzu,
hepimizin eşit haklara sahip bulunduğumuzu söyleme; çünkü hemen senin hakkını çiğner, elinden
ekmeğini kapar, açlıktan gebermeye bırakırlar seni. Ben
senin iyiliğini isterim, aradaki uzaklığı koru patron!
“Kızma patron. Hayır, hiçbir şeye inanmam ben!
Eğer insana inansaydım, Tanrı’ya da, Şeytan’a da inanırdım;
bu da büyük bir sorundur. O zaman, işler karışıyor
ve başım belaya giriyor, patron.”
İnsanın ruhu sırf çamurdur; işlenmiş, hâlâ kabakıyım doğranmış becerilere sahip, yontulmamış bir çamurdur
ve temiz, sağlam olan hiçbir şeyi fark edemez.