Kitap "Yürümek", "Bir Kış Yürüyüşü", "Gece ve Ay Işığı" adlı üç bölümden oluşmaktadır. Bu metinler Gezintiler adlı eserinden alınarak oluşturulmuş bir kısa klasiktir. Daha önce ismini duyduğum ve şiddetle tavsiye edilen yazarı iyice merak etmiştim. Yürümenin felsefesi nasıl olur dedim ve okumaya başladım. Gerçekten doğayı bu denli farklı betimlemelerle tarif etmesi hayranlık uyandırıcıydı. Kitabı okurken her an her yerde olabilirsiniz, bu biraz kafa karıştırıcı olabiliyor, yazarın diline alıştıktan sonra düşüncelere boğulmuş onunla kafa yoruyorsunuz. İleriki yaşlarda tekrar okunduğunda farklı çıkarımlar bulunabileceğiniz bir eser, tavsiyedir.
Pişmanlıklarımız bile çelişiyorsa ne yapabiliriz ki. Nora Seed, kedisinin ölümü ve etrafında ki insanların ona ihtiyacı kalmadığı hissi ile intihar eder. Kendini gece yarısı kütüphanesinde okulundaki kütüphaneci Bayan Elm ile bulur. Bayan Elm, ona sonsuz sayıda olasılıklı hayatlarını yaşayabileceğini söyler ve olaylar başlar. Romanda kendi duygu ve düşüncelerimden çok şey gördüm. Beni etkileyen bir eserdi. Okunması tavsiyedir. Filme çekilecek bir konusu var, bakalım ilerleyen zamanda belki çekerler.