Ortadan giricem biraz ama malum suçlu listemdeydi benim de. O yüzden büyük bir şok yaşamadım. Güncel olaylar için de bir tahminim var ama Ellie’ye gerçekten üzüldüm. İşler yine bir oradan bir buradan ilerlediği için biraz yoruyor insanı. Dosya dallanıp budaklanıyor. Belki bu hikayeyi daha da etkileyici yapmak içindir ama beni daha çok bunalttı. En azından bir şeyler artık sonuçlansa ve başka konulara odaklansak istiyorum. Stevie’nin araştırma becerileri ise sadece lafta gibi. Bir anda ortaya çıkan ‘aha buldum’ farkındalıkları dışında zekasına dair bir şey görmüyoruz sanki. David ise koca bir BEBEK gibi davranıyor. Stevie’ye kırılabilir ama abartma yani. Onca şey olurken sadece kendini düşünen bencil biri. Bu da bana aralarındaki romantizmin çok geçmemesine neden oldu. Sadece Stevie mükemmel kusursuz ve ona aitse yanında gibi. Bu kız da bir şeyler yaşıyor diye asla düşünmüyor. Buradan okuyan kız kardeşlerime tavsiye -böyle erkeklerden uzak durun, kimseyi iyileştirmek, bana yaralarını sarmak ve kimse için mükemmel olmak zorunda değilsiniz - Hunter karakteri ise bana bir şüpheli geliyor ama bir nedeni yok. Seride en çok Larry ve Nate’i seviyorum. Aklı başında bir ikili. Ayrıca Stevie çok zeki ve çok sessizmiş gibi içine kapanınca da deli oluyorum. Yani bi de böyle dağ bayır gezip bir sonuca varamadan salak gibi kendini yalnızlığa itiyor. Etrafın dahilerle dolu faydalansana onlardan kızım! Kendin belli ki ortalama kalıyorsun bir destek al yani. Büyük davayı çözmeye gelmiş ama ne yapacağını düşünmemiş bile. Yani bu denli plansız, hedefsiz bir ilerleyişle dedektif olmak istiyor olması tutarsız geliyor. İlk kitapta daha disiplinliydi. Ama yine okuması keyifliydi o yüzden 7/10 ile devam ediyorum seriye.
Kitabı genel olarak sevdim, ilginç konusu merak uyandırıcı karakterleri var. Başta Stevie’ye alışmak biraz zordu. Karakteri çok ham ve duygusuz gibiydi ama yoğun kaygı bozukluğuyla boğuştuğunu öğrendikten sonra biraz da empati duyabildim. Bu tür genç polisiye kitapları seviyorum. Hatta favorim İyi Kızın Cinayet Rehberi, bu kitabı onunla kıyaslayınca Şeytanın Ta Kendisi biraz daha sönük kalıyor ama. Daha ilginç bir ortamda geçse de hikayenin temelini oluşturan suçun çok eski olması Stevie’nin zekasını gösterme şansını azaltıyor. Geçmiş kısımları okumak ipucu aramama rağmen güncel kısımlara göre sıkıcı ilerledi. Ama bence kitabın en büyük sorunu davayı her kitapta yeni bir dava şeklinde değil de tüm seriye yaymış olması. Bu da akışı yavaşlatıyor, araya başka çözülmesi gereken gizemler girse de bir yerden sonra insan e hadi diyor. O yüzden kitabın bittiği yeri sevmedim. Ucu çok açık bitti. Devam kitabı elimde olmasa ve araya zaman girse ilgimi kaybederdim. Yine de okuması keyifli, çerez bir polisiyeydi tam 7/10’lik