Sibay

Sibay
"Benim için dünya bin çiçekli bir kültür bahçesidir; bir çiçeğin bile yok olmasını, dünya için büyük bir kayıp sayarım." Yaşar Kemal
Diktatör olmak üzere doğmuş olan insan buna zorlanmış değildir. O bunu iradesiyle ister.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Nasıl Türkiye'de durum? "Nasıl anlatayım bilmem ki..." Birinci'nin boşlukta yumulup açılan eli bir şeyler aradı. Buldu da. Soktu elini cebine. O kara ekmek parçasını çıkardı ve yavaşça yüzbaşının önüne sürerek: "Buyurun," dedi. Memleketimin ekmeği. Durum da böy­le işte. Kara. Katı... "Alır mısınız bir lokma?" Yüzbaşı, arkadaşlarına bakınarak ekmeği kavradı. Bir lok­ma kopardı. Şöyle bir bakıp attı ağzına. Azıcık çiğneyip yut­tu. Yemeğin tadına bakan bir aşçı gibi gözlerini kırpıştırdı. Dudaklarını bir iki daha şapırdattı. "Acı," dedi. Böyle işte, lokmamız acıdır...
"Hoşça kal! Kaçarak ayrıldığımızdan ötürü darılma, Edirne. Gün olur, koşarak geliriz."
"Vatan ki öksüzler anası Yaşatırsak, bir o yaşar ... "
Bir adım sonra her şey: yurt, ana baba, çoluk çocuk, dost düşman, içerdeki suçsuz, dışardaki suçlu, yağmur gibi acısı ve kurak gibi sevinciyle bunca yıl, hepsi hepsi geride kalacaktı.