Bu kitap Ayşe Kulin'den okuduğum ilk kitaptı ve rastgele seçmiştim. Kitabın konusu başta " bir gezatecinin başka bir mahkum kadınla röportaj yapması" ise de sonrasında bu iki kadının tanıdık olması ve birbiriyle geçmişlerini konuşması olarak ilerliyor. Kitapta Türkiye'nin her döneminde olan terör belasından bahsediyor ve bu, iki ayrı ve farklı ama bir o kadar da benzer iki kadının gözünden anlatılıyor. Açıkçası kitapta çokça geçen aşiret, töre ve diğer aptalca zihniyetler benim pek hoşuma gitmedi çünkü yaşadığımız yüzyıldaki kitaplarda bundan daha iyi konular seçilebileceğini ve zaten doğrusu bilinen yanlışların böyle bir kitapta olmaması gerektiği kanaatindeyim. Kitabın belli bir konusu yok, yer yer o kadar çok geçmişten bahsediyorlar ki sıkıcı olabiliyor ama yine de çok fazla alıntı seçtiğim ve mesajını beğendiğim bir kitap oldu. Yine de çok fazla beklentiyle başlamamanızı tavsiye ederim çünkü kitabın sonunda geçen "artık sarılsın bu bela" beklentisi bile kitabın yazılmasından 20 yıl sonra bile gerçekleşmiş değil.
Bir GünAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20233,334 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Düşünün bir kere; bu topraklarda doğacaksın, bu insanların ekmeğiyle, suyuyla büyüyeceksin... Sonra da bu nimetlere küfredercesine beslendiğin sofraya ihanet edeceksin...