Tolstoy'un 1894 yılında 'Tanrının Egemenliği İçinizdedir' kitabında yazdığı gibi :
İnsanlar mahremiyetten kurtuldukça; telgraflar, telefonlar, kitaplar, gazeteler ve dergiler arttıkça; tutarsız yalanları, riyakarlıkları yayma vasıtaları da artmış olacak ve insanlar birbirinden daha çok koparak sonuçta daha mutsuz olacaklar ki bunun gerçekleştiğini daha şimdiden görüyoruz.