“Devamlı ve ısrarlı duana rağmen ilâhî ihsan anının gecikmesi üzülmene ve ümidi kesmene sebep olmasın. Çünkü Allah Teâlâ, duaya icabeti senin seçtiğin şeyde değil, O’nun senin için seçtiği şeyde, senin istediğin vakitte değil, O’nun istediği vakitte olacağına garanti vermiş ve buna kefil olmuştur. (6. Hikmet)”
Yorumum: Bu hikmette ümidin varlığının gerekliliğinden bahsedilmektedir. Günümüzde sınavların sonucunu beklerken, iyi bir iş sahibi olmayı isterken veya yeni bir şey almayı arzularken çok çalışmamız gerekiyor. Zaman zaman bu çabalar karşılığını bulamayınca ümidin kesildiği olabiliyor. Aslında işler bizim zannettiğimiz gibi ilerlememektedir. Yaratıcı bizim arzuladıklarımızı bizlere istediğimiz zaman değil,
vakti gelince vermektedir. Daha sabırlı olmalı, ümidimizi daima diri tutmalı ve çalışmaya devam etmeliyiz.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖