Elli yıla yaklaşan yaşamımda şunu gördüm ki her sıkışmış duygu, çocuklukta bir yaraya denk geliyor. Okulda aşırı öfkeli bir öğrencinin, hemen küsen bir öğrencinin, isteklerini ağlayarak ifade eden öğrencinin, aşırı titiz öğrencinin, oyunlarda hemen mızıkçılık yapan öğrencinin, aşırı kaygılı öğrencinin evden getirdikleri var. Okul, bunları bazen besliyor ve büyütüyor bazen de bu davranışların farklı iletişim kanalları aracılığıyla sönmesine sebep oluyor.