Kitabın ismi yaşamak içeriği ölüm okurken beni hüzünlendirdi. Kitabı okurken hep bırakmak okumamak istedim ama bir zamanlar hayat böyleydi ve burada anlatılanlar hayatın gerçekleriydi.
Zamanında yoksul , sefil , hastalıkla boğuşan bir toplumun kendi devlet memurlarının bile yabancılar tarafından yönetilen kendi ülkelerinde yabancı yaşayan fin milletinin fikir önderi sayesinde toparlanıp en ücra köşedeki halkın bile kendine gelmesini anlatıyor atamın bu kitabın neden okunması gereken dediğini okuyunca anlıyorsunuz bence herkesin okuması lazım insanlığın ne kadar boş zaman kaybı olan uğraşlar peşinde kosmamasını kendini geliştirmesini ve daha verimli atılımlar yapmasını insanın zihnine işliyor ilk defa bir kitap hakkında düşüncelerimi paylaşıyorum ve mutlaka okunup anlaşılması gereken bir eser