Yaşamak … Yaşamayı kabullenmiş durumda mıyız yoksa gerçekten yaşamak mı istiyoruz ,istiyorum.kitabı bitirdikten sonra bunu düşündüm .öncelikle çok uzun zaman sonra yazıyorum ve çok uzun zaman sonra gerçekten bir kitaptan etkilendim kitap hakkında düşündüklerime devam etmeden önce bunu belirtmeliyim. Kendim için de bir not olmalı bu belirtme çünkü tekrardan gerçekten kitap okumayı ne kadar sevdiğimi ne kadar ihtiyaç duyduğumu hissettim. Kitaptaki hüzün kalbime işledi ve gerçekmiş gibi hissettirdi ve bunu hissettiğim için mutlu olduğum kadar hüzünlüyüm de . Kitap ilk sayfasından itibaren sizi içine çekicek ve bir çırpıda bitirmenizi sağlayacak çünkü uzun ama oldukça hüzünlü bir hayat sizi bekliyor olacak ve bu hüzünlü hayat sayfa sayısı olarak bence oldukça az bir sayfaya sığdırılmış durumda ama bunu daha fazla okuyamadığınız için üzüldüğünüzden düşüneceksiniz .Karakterimiz acıyla dolu hayatını bir gezgine anlatırken her şeyin çok ani gelişmesi sizi çok etkileyecek başına gelen onca zorluktan sonra acaba ben olsaydım yaşama devam etmek ister miydim ,yaşamayı kabullenir miydim,yaşamaya olan inancım devam eder miydi diye düşüneceksiniz ama bu yaşamaya olan direnci belki benim gibi o zamanın koşullarına da bağlayacaksınız ve evet yaşamalıydı çünkü o koşullarda her daim hepsi elinden geleni yaptı diyeceksiniz ama her karakteri ayrı ayrı düşüneceksiniz her karaktere ayrıca üzülüceksiniz bir bakacaksınız ki gözünüzden yaşlar akıyor . Ana karakterimiz ise yaşadığı onca şeyden sonra nefes almaya devam ediyor olacak ama bu nefes acıyla alınan bir nefes olucak . Evet kitabın adı yaşamak fakat aslında ölümle yazılıyor ve siz de bu ölümlerle olgunlaşan karakteri görecek yaşamın anlamını , yaşamın ve