Bir kavram olarak insan, Tek'lerin ötesine uzanır. Artık onun "kendi özü" aslında kendisinin özü değildir- çünkü öyle olsaydı kendi gibi tek bir öz olurdu- o artık genel ve "daha yüce bir öz"dür, tanrıtanımazların gözünde "en yüce öz"dür. Nasıl ki Tanrı'nın açıklamaları, yani vahiyleri bizzat Tanrı'nın eliyle yazılmayıp, "Yüce Efendimizin elçileri" aracılığıyla bildirildiyse, bu yeni en yüce öz de açıklamalarını, vahiylerini bizzat yazmaz, onları" hakiki insanlar" aracılığıyla bizlere ulaştırır. Ne var ki yeni öz, eski Tanrı'dan daha tinsel bir kavram olarak ortaya çıkar